Bob har bidratt til tryggere trafikk i 30 år

BOB Trafikkskole Moss

Bob har bidratt til tryggere trafikk i 30 år

En tragisk ulykke i 1986 var en sterkt medvirkende årsak som førte til at Oddleif Bakken startet sin egen trafikkskole seks år senere - med en klar ambisjon om å bidra til tryggere trafikk. I dag er de en av byens største i bransjen med sine 11 ansatte og har fortsatt det samme, klare målet: Å hindre ulykker i trafikken.

Bob Trafikkskole så dagens lys tidlig på 90-tallet og startet da opp i Klostergata i Moss. I løpet av disse 30 årene har firmaet etablert seg godt i byen og hatt gleden av å undervise flere tusen elever - unge og voksne.

-    De ansatte har gjort, og gjør fortsatt, en fantastisk jobb. Det har ført til at vi nå er en bedrift som har levd i over 30 år, sier Oddleif Bakken.

Navn med stor betydning

Selve årsaken til at Bob Trafikkskole ble startet, er i seg selv en sterk historie. Navnet på trafikkskolen er til minne om Oddleif sin kjære bror, Bjørn Ole Bakken, som tragisk døde sammen med sin kjæreste i en trafikkulykke ved Mosseporten, 16. juni 1986. Bjørn Ole ble dessverre bare 19 år gammel. Hans initialer danner navnet på trafikkskolen, BOB.

-    Det har hele veien vært en stor emosjonell påvirkning for meg. Det er en følelse som sitter veldig i kroppen og det har i årene etterpå vært veldig viktig for meg å gjøre en jobb for å unngå ulykker i trafikken, forteller Oddleif Bakken.

Denne historien fanger alltid stor oppmerksomhet blant elevene i undervisningen og det bidrar til at de får større respekt for valgene de gjør.

Strenge krav

Å undervise elever er naturligvis noe som han og resten av teamet i Bob Trafikkskole tar på største alvor. Derfor er de hele tiden godt oppdatert på hva som skjer og må tas hensyn til.

-    Vår skole er svært opptatt av å levere høyt faglig nivå på all undervisning og alle våre trafikklærere er til enhver tid faglig oppdatert. Vi er motivert for å hjelpe folk til å få førerkort og dermed bidra til trafikksikkerhetsarbeidet i Norge. Vår trafikkskole er godkjent og autorisert av Statens vegvesen. En godkjent trafikkskole betyr at ledelsen oppfyller kravene for å drive skole, og at alle lærerne har solid pedagogisk utdannelse, forteller Oddleif, som understreker at trygghet for elevene har enorm betydning.

Spennende framtid

De første 30 årene har vært svært innholdsrike og Oddleif Bakken har naturligvis som mål å opprettholde og videreutvikle Bob Trafikkskole.

-    Vi vil fortsette å være en skole som gjør en forskjell, hvor generasjoner kjenner på at det er trygt å få opplæring, sier han.

- Hva er ditt viktigste budskap til en som nettopp har tatt lappen, Oddleif?

- Nyt friheten og ta ansvaret det bringer med seg! avrunder han.

Jubileumskonkurranse - vinn førerkort

I forbindelse med 30-årsmarkeringen lanseres det nå en konkurranse hvor Bob Trafikkskole skal gi bort et førerkort (klasse B) til en verdi av maks 40.000,- kroner til noen som fortjener det.

Det kan være deg selv eller noen du kjenner.

Du må da skrive en begrunnelse og de beste begrunnelsene er med i trekningen 6. mai 2023 klokken 13:00 i Bob Trafikkskole sine lokaler i Dyreveien 2 i Moss. Begrunnelsen må du enten skrive i kommentarfeltet når du skal melde deg på, eller så kan du sende den på epost til moss@bob-trafikkskole.no innen 30.04.2023.

Klikk her for å gå til konkurransen!

Vinneren blir kontaktet på mail eller SMS.

Ta kontakt

Medlem av:

Norges Trafikkskoleforbund-logo Trafikkforum-logo

Inneholder bruk som krever aktivt samtykke

For å gi deg en best mulig kundeopplevelse analyserer vi hvordan nettsidene våre blir brukt.